
Το νεο αεροδρόμιο της Μυκόνου είναι κομψοτέχνημα
Η μοντέρνα αρχιτεκτονική, συνδυάστηκε αρμονικά με την κυκλαδίτικη παράδοση και το αποτέλεσμα είναι ένα ρεσιτάλ αισθητικής.
-
03.06.2021 Μαρίνος Βυθούλκας
Το αεροδρόμιο της Μυκόνου, άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες του το 1971. Από τις αφίξεις έχουν περάσει επιβάτες με τρανταχτά ονόματα, όπως εκείνα του Αριστοτέλη Ωνάση, του Yul Brynner, του Anthony Perkins, αλλά και celebrities της νεότερης εποχής, όπως ο Ronaldo, η Lindsay Lohan, η Shakira και ο Zerar Piquet. Και αυτό δεν είναι τυχαίο, διότι το νησί τα τελευταία πενήντα χρόνια είναι ένας από τους κορυφαίους προορισμούς στον πλανήτη.
Νέα εποχή
Τον Δεκέμβριο του 2015, σαράντα τέσσερα χρόνια ύστερα από την ίδρυση του αερολιμένα Μυκόνου, οριστικοποιήθηκε η ιδιωτικοποίηση του, μέσω της υπογραφής παραχώρησης στην κοινοπραξία Fraport AG / Ομίλου Κοπελούζου από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδωτικής Περιουσίας Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ). Τον Μάρτιο του 2017 παραδόθηκαν τα πρώτα σχέδια για τον επανασχεδιασμό του αεροδρομίου σε όλα τα επίπεδα, και πριν από δυο περίπου μήνες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες. Στόχος ήταν να δοθεί ένας ενιαίος χαρακτήρας στις όψεις του κτιρίου, ο οποίος θα έχει αναφορά στις ιδιαίτερες μορφολογικές αρχές της μυκονιάτικης αρχιτεκτονικής, αλλά ταυτόχρονα θα ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ενός μοντέρνου αεροδρομίου.

Η έμπνευση από τους περιστερώνες
Το νέο αεροδρόμιο δεν είναι μόνο άρτιο, μοντέρνο και πανέτοιμο να εξυπηρετήσει τις καθημερινές πτήσεις απο την Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά συνάμα είναι και ένα στολίδι, που κάθε Μυκονιάτισα και Μυκονιάτης αισθάνεται περήφανος. Η ανακατασκευή του αεροδρομίου δεν αλλοίώσε ούτε στον παραμικρό βαθμό τόσο την Αιγαιοπελαγίτικη αισθητική, όσο και την κυκλαδίτικη κουλτούρα. Αυτό, άλλωστε, είναι κάτι οφθαλμοφανές, καθώς το νεο κτίριο του αεροδρομίου είναι εμπνευσμένο από τους περιστερώνες του Αιγαίου, αλλά και τα χαρατηριστικά κτίσματα με αμιγώς αιγαιοπελαγίτικη αρχιτεκτονική. Αυτό, λοιπόν, το πάντρεμα του κλασσικού με το μοντέρνο, έδωσε στο αεροδρμόμιο της Μυκόνου τον απόλυτο σχεδιαστικό συνδυασμό, που το χαρακτηρίζει πλέον, ώς ένα στολίδι του νησιού.
Η συνολική επένδυση ανήλθε σε 25 εκατ. ευρώ. Μια επένδυση που η ολοκλήρωσή της, έφερε μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία του. Ανάμεσά τους οι εξής:
- Επέκταση στην βόρεια πλευρά του υφιστάμενου κτηρίου συνολικής επιφάνειας 2000τ.μ. η οποία θα στεγάσει το νέο τμήμα αφίξεων του αεροδρομίου.
- Επέκταση κατά 500τ.μ. του υφιστάμενου κτηρίου για τη δημιουργία περισσοτέρων πυλών αναχώρησης
- Πλήρης αναδιαμόρφωση – ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων
- Δημιουργία νέων εμπορικών καταστημάτων και εστίασης στον χώρο των αναχωρήσεων.
- Πλήρης ανακαίνιση των υφιστάμενων χώρων υγιεινής
- Δημιουργία δύο νέων χώρων διακεκριμένων επιβατών
- Τοποθέτηση μοντέρνου συστήματος διαχείρισης αποσκευών και ανίχνευσης εκρηκτικών
- Επανασχεδιασμός ολόκληρης της περιοχής κυκλοφορίας οχημάτων στην είσοδο του αεροσταθμού
Ο Δήμος Μυκόνου έχει ήδη κάνει την πρόταση να αλλάξει το όνομα του αεροδρομίου και από “Κρατικός Αερολιμένας Μυκόνου”, να μετονομασθεί σε “Κρατικός Αερολιμένας Μυκόνου-Μαντώ Μαυρογένους”, τιμώντας με αυτόν το τρόπο την ηρωίδα της επανάστασης του 1821, καθότι ο ο τόπος καταγωγής της ήταν η Μύκονος