
Δημήτρης Μάνεσης: «Το νησί έχει ήδη υποδεχτεί τους πρώτους τουρίστες για τη σεζόν»
Λίγες μέρες πριν την επίσημη έναρξη της σεζόν, στη Μύκονο γίνονται διάφορα έργα προκειμένου το νησί να είναι πανέτοιμο ώστε να υποδεχτεί τους χιλιάδες τουρίστες που το επισκέπτονται κάθε χρόνο. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Δημήτρης Μάνεσης, μιλάει για τα συγκεκριμένα έργα, εξηγεί τις δυσκολίες που έχουν προκύψει εξαιτίας της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και νιώθει αισιόδοξος για το επόμενο διάστημα.
-
01.04.2022 Μαρίνος Βυθούλκας
Η Μύκονος βρίσκεται σε πυρετώδεις προετοιμασίες, προκειμένου η νέα σεζόν να τη βρει πανέτοιμη. Εργασίες, διορθώσεις, επισκευές αλλά και ένα κλίμα άκρως θετικό επικρατεί στο νησί των ανέμων εν όψει του καλοκαιριού. Ο δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς, ανέβασε ορισμένες φωτογραφίες στα Μέσα Κοινωνική Δικτύωσης τόσο από τις εργασίες πλακόστρωσης στον Γιαλό, όσο και από την ανακατασκευή της ράμπας 6 στο νέο λιμάνι.
«Η ράμπα στη γλώσσα της ακτοπλοΐας σημαίνει χρυσός»
Μάλιστα, στην ανάρτηση που έκανε ο δήμαρχος Μυκόνου στις 16 Μαρτίου και αφορούσε τις εργασίες πλακόστρωσης στην περιοχή του Γιαλού, μαζί του ήταν και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Δημήτρης Μάνεσης. Οι φίλοι και γνωστοί τον φωνάζουν Τάκη, ενώ ο ίδιος είναι είναι ιδιαίτερα φειδωλός στις δηλώσεις, καθώς προτιμά να μιλούν τα έργα και όχι εκείνος. Αυτό που χαρακτηρίζει τον Τάκη Μάνεση, είναι ο επαγγελματισμός, η έμφυτη ευγένεια και η αγάπη του για τη Μύκονο.

“Η αλήθεια είναι πως υπήρχαν και ορισμένες κακοτεχνίες, με αποτέλεσμα ο κόσμος να σκοντάφτει. Το θέμα είναι πως οι κακοτεχνίες διορθώθηκαν και η εικόνα είναι σαφώς καλύτερη”
Το Mykonos Post, επικοινώνησε με τον Τάκη Μάνεση, ο οποίος μίλησε για τα σημαντικά έργα που γίνονται αυτή τη περίοδο τόσο στο νέο λιμάνι της Μυκόνου, όσο και στον Γιαλό. «Ρίξαμε μπετό στο λιμάνι. Εξαιτίας των πολλών χρόνων που έχουν περάσει, οι κυβόλιθοι είχαν πια φθαρεί. Επιπλέον, οι κυβόλιθοι δεν άντεχαν ένα φορτίο σαράντα τόνων που ζυγίζουν οι περισσότερες νταλίκες. Η προσωπική μου άποψη είναι πως οι κυβόλιθοι είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται για πεζοδρόμια, αλλά όχι για λιμάνια που δέχονται μεγάλες πιέσεις. Από την έξω πλευρα του λιμανιού, υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο κομμάτι που χρειάζεται να επισκευαστεί. Τώρα, όσον αφορά τη ράμπα 6, αυτή είναι μια παλιά ιστορία, διότι ήταν σε αυτή την κατάσταση από το 2015. Η ράμπα στη γλώσσα της ακτοπλοΐας σημαίνει χρυσός και καλύτερη εξυπηρέτηση του λιμανιού. Οι διαδικασίες για την ανακατασκευή της ράμπας 6 έχουν ήδη ξεκινήσει. Ο διαγωνισμός έχει βγει, το έχει αναλάβει συγκεκριμένη εταιρεία και προχωράει», εξηγεί

«Υπήρχαν ορισμένες κακοτεχνίες στον Γιαλό»
Έργα, όμως, δεν γίνονται μόνο στο λιμάνι του νησιού, αλλά και στον Γιαλό. «Στον Γιαλό έγινε πλακόστρωση. Βάλαμε καινούργιες πλάκες, Παριανές, οι οποίες είναι χοντρές και πιο ανθεκτικές σε σχέση με εκείνες που υπήρχαν. Η αλήθεια είναι πως υπήρχαν και ορισμένες κακοτεχνίες, με αποτέλεσμα ο κόσμος να σκοντάφτει. Το θέμα είναι πως οι κακοτεχνίες διορθώθηκαν και η εικόνα είναι σαφώς καλύτερη», εξηγεί. Εκτός από τα έργα στο λιμάνι και στον Γιαλό, γίνονται και αλλαγές σε παλιές-φθαρμένες πινακίδες σήμανσης, οι οποίες έχουν αντικατασταθεί με καινούγιες. «Σε καθημερινή βάση, περπατάς, ψάχνεις και βρίσκεις μικρές αλλά ουσιαστικές λεπτομέρειες, τις οποίες δεν πρέπει να παραβλέπεις. Στόχος μας είναι η διαρκής βελτίωση σε όλα τα επίπεδα», προσθέτει ο Τάκης Μάνεσης.
Λίγες μέρες έχουν μείνει μέχρι το Πάσχα, όπου ξεκινάει και επίσημα η σεζόν. Ωστόσο, ο πόλεμος που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ουκρανία, έχει φέρει να πάνω κάτω στην ενέργεια, με τις τιμές του πετρελαίου να έχουν φτάσει τα ύψη. «Οι επιπτώσεις της ακρίβειας του πετρελαίου, έχουν μοιραία οδηγήσει και στις αυξήσεις των τιμών στα ακτοπλοϊκα εισιτήρια. Ήδη οι τουρίστες παραπονιούνται. Θεωρώ πως με την πτώση της τιμής του πετρελαίου, θα μειωθούν και οι τιμές στα εισιτήρια. Σκέψου πως πέρσι, ένα ταχύπλοο για μια διαδρομή Πειραιά-Μύκονο ήθελε καύσιμα 30000 ευρώ, ενώ φέτος για την ίδια διαδρομή πληρώνει 70000 ευρώ», λέει με ειλικρίνεια και συνεχίζει λέγοντας χαρακτηριστικά πως «εύχομαι μέχρι τον Ιούνιο οι τιμές να επανέλθουν σε φυσιολογικά επίπεδα».

“Στις 29 Μαρτίου έφτασε στη Μύκονο και το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο είχε 850 επιβάτες. Η εικόνα είναι θετική”
Ήδη στη Μύκονο έχουν έρθει οι πρώτοι τουρίστες και πολλοί κάνουν λόγο για μια πολλά υποσχόμενη σεζόν, η οποία προσδοκούν να είναι ακόμα καλύτερη από εκείνη του 2019. Δεδομένου πως ο κορονοϊός είναι ακόμα εδώ, πόσο εύκολο είναι αυτή η θετική σκέψη να γίνει πραγματικότητα; «Θεωρώ πως μέχρι το Πάσχα θα υπάρξει ύφεση στα κρούσματα και τα πράγματα θα είναι σαφώς καλύτερα από ότι τώρα που μιλάμε. Βέβαια, το νησί έχει ήδη υποδεχτεί τους πρώτους τουρίστες για τη σεζόν. Το τριήμερο της 25ης Μαρτίου, στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, είχαμε νούμερα των 150-200 επιβατών, ενω στις 29 Μαρτίου έφτασε στη Μύκονο και το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο είχε 850 επιβάτες. Η εικόνα είναι θετική».