
Προς ιδιωτικοποίηση όλα τα αεροδρόμια των Κυκλάδων
Τα αεροδρόμια της Σύρου, της Πάρου, της Νάξου και της Μήλου φαίνεται πως θα φύγουν από την "ομπρέλα" της κρατικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Τα διεθνή αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης διαχειρίζεται τα τελευταία χρόνια η Fraport Greece.
-
26.10.2021 Mykonos Post
Προς αξιοποίηση οδεύουν όλα τα αεροδρόμια των Κυκλάδων, καθώς εκτός από τα διεθνή της Μυκόνου και της Σαντορίνης, τα οποία διαχειρίζεται η Fraport τα τελευταία χρόνια, φαίνεται ότι και τα μικρότερα, αυτά της Σύρου, της Πάρου, της Νάξου και της Μήλου θα βρεθούν στο δρόμο της ιδιωτικοποίησης και θα φύγουν από την “ομπρέλα” της κρατικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με το newmoney.gr, εντός του Α’ Εξαμήνου του 2022 θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του διεθνούς αεροδρομίου της Καλαμάτας, ενώ ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία θα ακολουθήσει η αξιοποίηση των 23 αεροδρομίων. Έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που πραγματοποιείται από τη συμβουλευτική KANTOR υπό τον Κωνσταντίνο Καστρινάκη που θα καθορίσει τη διαγωνιστική διαδικασία.
Τα 23 αεροδρόμια
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Αραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος,Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.
Την υπόθεση χειρίζεται το Υπερταμείο (Ελληνική Εταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας), η οποία αναζητά τρόπο μέσω του διαγωνισμού που θα γίνει ώστε να καταστούν ελκυστικά τα περιφερειακά αεροδρόμια για τους δυνητικούς επενδυτές.
Δύο σενάρια για την αξιοποίηση
Προς το παρόν υπάρχουν δύο υπό εξέταση σενάρια. Το πρώτο αφορά στην προκήρυξη ενός ενιαίου διαγωνισμού για το σύνολο και των 23 αεροδρομίων, όπως έγινε και με τα 14 αεροδρόμια που ανέλαβε η Fraport Greece. Το δεύτερο περιλαμβάνει την πραγματοποίηση δύο διαγωνισμών, όπου τα αεροδρόμια θα “μοιραστούν” στη μέση. Σε αυτή την περίπτωση προκύπτει το ερώτημα πώς θα ομαδοποιηθούν τα υπό αξιοποίηση αεροδρόμια.
Ένας από τους προβληματισμούς του Υπερταμείου, αλλά και της αγοράς είναι το γεγονός ότι τα αεροδρόμια δε βρίσκονται στην ίδια κλίμακα, με αποτέλεσμα κάποια να θεωρούνται σημαντικά, όπως αυτό της Καλαμάτας, αλλά τα υπόλοιπα δε μαγνητίζουν εύκολα το ενδιαφέρον των επίδοξων επενδυτών.
Σύμφωνα με το newmoney.gr, σε αυτό το πλαίσιο το Υπερταμείο έχει προχωρήσει στην κατηγοριοποίηση των αεροδρομίων σε 5 κατηγορίες με βασικό κριτήριο τη γεωγραφική θέση και την επισκεψιμότητά τους. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, να γίνει μία ένωση αεροδρομίων από διαφορετικές κατηγορίες προκείμενου να γίνουν πιο ελκυστικά στους επενδυτές, όταν θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση το Υπερταμείο είναι αρκετά αισιόδοξο σχετικά με τη νέα αυτή παραχώρηση, ενώ πηγές αναφέρουν πως δεν υπάρχει ανησυχία για την επίδραση της πανδημίας στην επιβατική κίνηση του 2021 στα περιφερειακά αεροδρόμια. Προσθέτουν, δε, πως σε ορισμένους προορισμούς η επιβατική κίνηση κατά το περασμένο καλοκαίρι ξεπέρασε αυτή του 2019.